Instrukcja redaktora (wersja krótka)

 

Tworzenie nowego artykułu

  1. Zaloguj się przez https://sejmik.podkarpackie.pl/administrator wpisując swój login i hasło.
    {Po poprawnym zalogowaniu pojawi się ekran zaplecza administracyjnego.}
  2. Z górnego menu wybierz Artykuły > Artykuły > „Utwórz artykuł
    1. W polu „Tytuł” wpisz nazwę artykułu.
    2. W polu edytora wpisz treść. Nie kasuj domyślnie ustawionych na początku linii i odstępów. Wklejając gotową treść wyczyść jego formatowanie (gumka) i sformatuj według zasad dostępnych w poradniku pt. „Porady dla redaktorów i edytorów
      {Poradnik znajduje się w serwisie intranet.podkarpackie.pl w zakładce „Dostępność”. Zawarte są w nim wskazówki dotyczące m. in. formatowania tekstu oraz wstawiania obrazów, linków, tabel, filmów, itp.}
      1. Aby dodać plik (link w tekście) kliknij w kafelek "Wstaw/edytuj plik"
      2. Aby dodać cytat, wydziel w treści blok tekstu, postaw kursor w dowolnym jego miejscu i z narzędzi edytora użyj przycisku (blockquote/cytat)
      3. Aby dodać galerię, wpisz na końcu artykułu składnię:
        gallery przyklad2024

        Pamiętaj o tekstach alternatywnych zdjęć. {Poradnik znajduje się w serwisie intranet.podkarpackie.pl w zakładce „Dostępność”.}
      4. Aby dodać ilustracje artykułu wejdź w zakładkę „Obrazki i łącza” i uzupełnij pola „ilustracja wprowadzenia”, „ilustracja pełnego tekstu” i teksty alternatywne obu. Dla ilustracji wybierz jeden z obrazów na serwerze z folderu galerii jak wyżej.
      5. Aby dodać film Youtube wybierz miejsce w tekście, możesz wpisać tam np. słowo „film” i przełącz się w tryb „Code” edytora. Teraz znajdź wyraz „film” i w jego miejsce wklej fragment kodu „<iframe>(…)</iframe>”. Kod „iframe” filmu YouTube jest pod „Udostępnij-Umieść <>”.
    1. W polu po prawej „Kategoria” wybierz odpowiednią kategorię z listy rozwijalnej. Możesz też użyć wyszukiwarki w liście kategorii, wpisując pierwsze znaki nazwy.
    2. Zapisz i zamknij” (u góry po lewej)
  1. „Wyloguj” (u góry po prawej).

Modyfikacja istniejącego artykułu

  1. Zaloguj się przez https://sejmik.podkarpackie/administrator wpisując swój login i hasło.

{Po poprawnym zalogowaniu pojawi się ekran zaplecza administracyjnego.}

  1. Z górnego menu wybierz Artykuły > Artykuły
    1. Z listy artykułów wybierz ten, który chcesz modyfikować i kliknij w jego tytuł.
      Jeśli nie moeżesz znaleźć artykułu, możesz skorzystać z wyszukiwarki. W tym celu wpisz w polu wyszukiwania tytuł artykułu, który chcesz modyfikować i naciśnij klawisz Enter lub ikonę lupy.
    2. W polu edytora postępuj według instrukcji "Tworzenia nowego artykułu" zawartych w punkcie 2.
    3. Zapisz i zamknij” (u góry po lewej)
  1. „Wyloguj” (u góry po prawej).

Wycofanie z publikacji istniejącego artykułu

  1. Zaloguj się przez https://sejmik.podkarpackie/administrator wpisując swój login i hasło.

{Po poprawnym zalogowaniu pojawi się ekran zaplecza administracyjnego.}

  1. Z górnego menu wybierz Artykuły > Artykuły
    1. Z listy artykułów wybierz ten, który chcesz wycofać z publikacji i zaznacz go klikająć w kwadrat po lewej stronie tytułu.
      Jeśli nie moeżesz znaleźć artykułu, możesz skorzystać z wyszukiwarki. W tym celu wpisz w polu wyszukiwania tytuł artykułu, który chcesz wycofać z publikacji i naciśnij klawisz Enter lub ikonę lupy.
    2. Z narzędzi powyżej wybierz przycisk Wycofaj.
  1. „Wyloguj” (u góry po prawej).

Usuwanie istniejącego artykułu

  1. Zaloguj się przez https://sejmik.podkarpackie/administrator> wpisując swój login i hasło.

{Po poprawnym zalogowaniu pojawi się ekran zaplecza administracyjnego.}

  1. Z górnego menu wybierz Artykuły > Artykuły
    1. Z listy artykułów wybierz ten, który chcesz usunąć i zaznacz go klikająć w kwadrat po lewej stronie tytułu.
      Jeśli nie moeżesz znaleźć artykułu, możesz skorzystać z wyszukiwarki. W tym celu wpisz w polu wyszukiwania tytuł artykułu, który chcesz usunąć i naciśnij klawisz Enter lub ikonę lupy.
    2. Z narzędzi powyżej wybierz przycisk Wyrzuć.
  1. „Wyloguj” (u góry po prawej).

 

 

 

KONKRETNE PRZYKŁADY

Dodawanie materiałów na sesję Sejmiku

  1. Zaloguj się przez https://sejmik.podkarpackie.pl/administrator wpisując swój login i hasło.
    {Po poprawnym zalogowaniu pojawi się ekran zaplecza administracyjnego.}
  2. Z górnego menu wybierz Artykuły > Artykuły > „Utwórz artykuł
    1. W polu „Tytuł” wpisz nazwę sesji np.: I sesja - 6 maja 2024 r.
    2. W polu edytora wpisz treść użyj na poczatku "Wstaw czytaj więcej". Wklejając gotową treść wyczyść jego formatowanie (gumka) i sformatuj według zasad dostępnych w poradniku pt. „Porady dla redaktorów i edytorów
      {Poradnik znajduje się w serwisie intranet.podkarpackie.pl w zakładce „Dostępność”. Zawarte są w nim wskazówki dotyczące m. in. formatowania tekstu oraz wstawiania obrazów, linków, tabel, filmów, itp.}
    3. Aby dodać plik (link w tekście) kliknij w kafelek "Wstaw/edytuj plik". Otworzy się okno "Menedżer plików".
      1. po lewej znajdź i otwórz folder "sesje6".Jeśli nie ma w nim folderu określającego numer sesji, użyj "Utwórz nowy folder" wpisując w nazwie cyfry arabskie np. "12", 56", itp. Wejdź do niego klikając na jego nazwę.
      2. użyj linku "Wczytaj" i "Przeglądaj", aby wybrać plik z dysku komputera. Teraz użyj linku "Otwórz", następnie "Upload" by dodać plik na serwer.
      3. w środkowej częsci kliknij w nazwę dodanego pliku.
      4. pole "Tytuł" pokazuje informację o linku w tzw. "dymku"
      5. pole "Tekst" uzupełnione nazwą zaznaczonego pliku można wzbogacić o dodanie określenia typu pliku dodając np. "(plik DOC)". Pole powinno jasno określać do czego prowadzi link i czym jest podpięty plik.
      6. pole "Rozmiar" zaznacz, aby pokazać rozmiar obok łącza do pliku.
      7. przycisk "Wstaw" zakończy dodanie pliku.

Z kolejnymi plikami postępuj jak w podpunktach 1-7 punktu c.

    1. W polu po prawej „Kategoria” wybierz "Sesje VII kadencji"
    2. Zapisz i zamknij” (u góry po lewej)
  1. „Wyloguj” (u góry po prawej).

 

Dodawanie ogłoszenia o posiedzeniu komisji sejmiku

  1. Zaloguj się przez https://sejmik.podkarpackie.pl/administrator wpisując swój login i hasło.
    {Po poprawnym zalogowaniu pojawi się ekran zaplecza administracyjnego.}
  2. Z górnego menu wybierz Artykuły > Artykuły > „Utwórz artykuł
    1. W polu „Tytuł” wpisz nazwę zapowiadanej komisji.
    2. W polu edytora wpisz treść.
    3. W polu po prawej „Kategoria” wybierz kategorię "Zapowiedzi komisji".
    4. U góry w zakładce "Opcje publikacji" w polu "Zakończ publikację" ustaw datę i czas tej komisji. To automatycznie ukryje zapowiedź po zakończeniu posiedzenia komisji.
    5. Zapisz i zamknij” (u góry po lewej)
  1. „Wyloguj” (u góry po prawej).

Copyright © 2022 Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego
al. Łukasza Cieplińskiego 4, 35-010 Rzeszów, tel. 17 850 17 00, fax. 17 850 17 01
e-mail: urzad@podkarpackie.pl, www.podkarpackie.pl, sejmik.podkarpackie.pl
Godziny urzędowania: od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30